AFYONKARAHİSAR ÇAY İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

!!! DYS - Doküman Yönetim Sistemi !!! (Güncellendi)

!!! DYS - Doküman Yönetim Sistemi !!! (Güncellendi)

    03 Nisan 2017 tarihi (bugün) itibariyle Müdürlüğümüze bağlı kurum ve okullar için “DYS (Döküman Yönetim Sistemi)” aktif hale getirilmiş olup, yazışmalar bundan sonra DYS üzerinden yapılacaktır. 14/03/2017 tarihinden bugüne kadar eğitim sayfasında (dysegitim.meb.gov.tr) yapılan iş ve işlemler bugünden itibaren DYS resmi internet adresinden (dys.meb.gov.tr) yapılacaktır. Öncelikli yapılması gereken işlemler aşağıda sıralanmıştır.

   İnternet tarayıcınızın adres çubuğuna (mozilla firefox ve internet explorer önerilir) dys.meb.gov.tr yazılır ve açılan pencereden aç veya birlikte aç seçilerek sisteme giriş yapılır.

    1. DYS Yöneticisi olarak sisteme eklenen Okul ve Kurum Müdürlerimiz Sistem üzerinden gerekli görevlendirmeleri yaparak, görev dağılımlarını belirlemeleri gerekmektedir. Açıklama için tıklayınız…

    2. Daha sonra evrak akışının sağlanması için DYS Yönetici Ekranlarından Evrak Karşılama Rolünün tanımlanması gerekmektedir. Açıklama için tıklayınız…

  

DYS Yönetici Kılavuzu 2017 indirmek için tıklayınız..>>

DYS Kullanıcı Kılavuzu 2017 indirmek için tıklayınız..>>

 

Önemli Not:

  • Aşağıda DYS´nin otomatik kurulumu e-İmza cihazı hakkında açıklamalar bulunmaktadır.

  • Kurulum tamamlandıktan sonra http://dysegitim.meb.gov.tr adresinden DYS eğitim uygulamasına giriş yapıp gerçek uygulamaya geçmeden pratik yapmanız gerekmektedir. Okul ve Kurum Müdürlerimiz Sisteme DYS Yöneticisi olarak tanımlanmıştır. DYS Yöneticileri giriş yaptıktan sonra ilk işlem olarak kendilerini Okul Müdürü iseler Okul Müdürü olarak, Kurum Müdürü iseler Müdür olarak görevlendirecekler ve daha sonra DYS Yönetici Ekranlarından "DYS Tanım Ekranı"na girip Birim kısmından okul veya kurumlarını seçerek "Evrakı ve İade Evrakı Karşılayan Rol" kısımlarına Okul Müdürü veya Müdür tanımlamasını yaparak kaydetmeleri gerekmektedir. (Bu işlem yapılmazsa DYS içinden evrak gönderimi yapılamaz)

  • Daha sonra okul veya kurumdaki diğer personelin görevlendirmeleri yapılacaktır. Farklı rollere birden fazla görevlendirme yapılabilir. (*Örneğin Birim Gelen ve Giden Evrak Kayıt Kullanıcıları hem Okul Müdürüne hem memura tanımlanabilir. Böylelikle DYS dışı evrakın gönderilmesi ve sisteme dahil edilmesi işlemlerini hem okul müdürü hem memur yapabilir)

  • İçinde bulunduğumuz haftada ne kadar çok pratik yapılırsa gerçek uygulamada o kadar az sorunla karşılaşılacaktır. Bu yüzden yukarıda bahsedilen işlemleri öncelikle eğitim uygulamasında yapıp daha sonra gerçek uygulamada yapmamız gerekmektedir. Bu süreçte Müdürlüğümüz örnek yazılar gönderip cevap vermenizi isteyecektir. Aynı şekilde okul ve kurumlarımızdan da örnek yazılar gönderilmesini bekliyoruz. Okul ve kurumlarımız bu süreçte kendi aralarında da yazışma yapabilirler.

  • 3 Nisan 2017 Pazartesi gününden itibaren http://dys.meb.gov.tr adresinden DYS sistemine resmi olarak geçilecektir. Bu tarihten sonra tüm yazışmalar bu uygulama üzerinden yapılacaktır. e-imza oluşturulmayan Birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılan okullarımızdaki Müdür Yetkili öğretmenler giden evrak işlemlerini manuel olarak yapacaklardır.

 

*

Birim Gelen Evrak Kayıt Kullanıcı Rolü Rolü ne işe yarar?

Cevap: Okul / kuruma gelen DYS dışındaki ıslak imzalı evrakları taramak sureti ile DYS sistemine aktaran roldür.


Birim Giden Evrak Kayıt Kullanıcı Rolü ne işe yarar?

Cevap: Okul / kurumlarda DYS tarafından üretilen dijital evrakı, basılı hale çevirerek dağıtım notasına ulaştırmakla sorumlu olan roldür.

  

DYS Otomatik Kurulumu:

DYS Resmi Kurum Otomatik kurulum dosyasını indirmek için tıklayınız..>>

1- DYS Otomatik kurulu dosyasını indiriniz.

2- İndirdiğiniz dosya üzerine sağ tıklayarak dosyayı RAR dan çıkartınız.

3- Okul_DYS dosyasının üzerine farenin sağ tuşuyla tıklayınız.

4- Çıkan menüden yönetici olarak çalıştırı seçiniz.

5- Herhangi bir soru gelirse Çalıştırı seçiniz.

6- Kurulum sizi yönlendirecektir.

7- Tüm ekranlar kapanıncaya kadar bekleyiniz.

8- Tüm ekranlar kapandıktan sonra DYS ye giriş yapabilirsiniz.

DYS programını sorunsuz olarak Firefox ve İE de çalıştırabilirsiniz. (Özellikle Firefox kullanmanızı tavsiye ederiz)

Katılımsız Kurulumların içerisine 31 Mart 2016 Tarihinden itibaren MEB İnternet bağlantılarındaki cihazlara kurulumu zorunlu olan MEB Sertifikasıda eklenmiştir.

Sertifika kurulumuyla ilgili detaylı bilgi http://sertifika.meb.gov.tr adresiden edinilebilir.

Önemli NOT: DYS (Doküman Yönetim Sistemi) İl, İlçe ve Okul/Kurum MEB internet bağlantısında (MEB Fiber, MEB DSL) çalışmaktadır.


E-İmza (Elektronik Sertifika) İşlemleri için tıklayınız..>>

  • Islak imzalı başvuru formları mutlaka "Mavi Tükenmez" kalem ile imzalanmalıdır. 
  • Kurumlar/Okullar E-imza (Elektronik Sertifika) başvuru formları İlçe MEM Müdürlerindeki DYS Yöneticilerine teslim etmelidir. 

 

DYS Eğitim Videoları:

DYS Eğitim Videoları: http://mebdeogren.meb.gov.tr/kategori.php?ID=52

DYS Eğitim Videoları: http://webdeogren.com/videolar.asp?katID=124&s=7


DYS Resmi Sitesi: http://dys.meb.gov.tr

DYS Test/Eğitim Sitesi: http://dysegitim.meb.gov.tr

Vakıf Mah. Turgut Özal Cad. No13 Çay/ AFYONKARAHİSAR - 0 272 631 20 09

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.